Punktem wyjścia do pozycjonowania zawsze powinien być audyt strony internetowej. To właśnie na podstawie dokładnej analizy SEO specjaliści określają niezbędne poprawki, dobierają słowa kluczowe oraz projektują strategię działań.
Czym jest i co obejmuje audyt strony internetowej?
Badanie, które w branży określane jest jako audyt SEO, obejmuje architekturę serwisu i znajdującą się w nim zawartość. W jego trakcie specjaliści sprawdzają także historię witryny pod kątem kar od Google czy wcześniejszych działań promocyjnych. Analizę warto wykonać, gdy:
• posiadasz stronę www i chcesz zacząć ją pozycjonować,
• zmieniasz firmę odpowiedzialną za promocję,
• chcesz ocenić skuteczność dotychczasowych działań SEO,
• zależy Ci na poprawie funkcjonalności serwisu, bloga lub sklepu internetowego,
• Google nałożyło na witrynę filtr.
Ważnym elementem audytu stron internetowych jest sprawdzanie ich historii. Analiza pozwala ocenić, czy np. w przeszłości Google nie nałożyło na domenę bana lub innej kary za działania niezgodne z dobrymi praktykami SEO. Jeśli adres www pochodzi z rynku wtórnego, sprawdzenie historii pozwoli dowiedzieć się, jakie serwisy były na nim utrzymywane przez poprzednich właścicieli.
Wykonując działania analityczne, szczególną uwagę zwraca się na poprawność linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego. Pod uwagę brane są liczba i jakość linków wychodzących i przychodzących. Nienaturalny profil linkowy może poskutkować obniżeniem pozycji strony przez Google, a nawet jej całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania.
Częścią audytu platformy internetowej jest również badanie kodu oraz informacji o witrynie. Specjaliści analizują czy tytuły domeny, poszczególnych podstron oraz ich opisy są zgodne z wytycznymi Google. Badaniu podlega również meta-tag robots, który determinuje, czy dana domena ma być indeksowana przez wyszukiwarkę. Analiza SEO pokaże również, czy serwis zawiera przyjazne adresy URL, ma ustawione przekierowania, oraz dane chroni certyfikat SSL.
Elementami wpływającymi na pozycję w Google są również szybkość wczytywania witryny, jej dopasowanie do urządzeń mobilnych czy łatwa nawigacja. Analiza SEO może uwzględniać także elementy UX wpływające na wygodę korzystania z serwisu.
Kompleksowy audyt strony internetowej nie może pomijać contentu. W przypadku treści sprawdzane są takie elementy jak: długość, unikalność, nasycenie słowami kluczowymi, czy obecność poprawnie sformatowanych nagłówków. W odniesieniu do grafik weryfikacja dotyczy ich wielkości, wagi oraz poprawnego ustawienia atrybutów alt, a więc wszystkiego, co wpływa na właściwe ładowanie i wyświetlanie obrazków na witrynie.
Aby mieć pewność, że Twoja strona internetowa został dokładnie przeanalizowana, a audyt uwzględnił wszystkie obszary, zleć go profesjonalistom. Solidna agencja SEO wykona dla Ciebie szczegółową analizę witryny oraz zaproponuje dedykowaną strategię optymalizacji, która pomoże zdobyć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Źródło: https://www.grupa-tense.pl/blog/10-kluczowych-porad-jak-wykonac-audyt-seo-poznaj-tajemnice-pozycjonowania/