content marketing

Blog SEO/SEM - o pozycjonowaniu stron i marketingu internetowym
 
kategoria: 
Content marketing

Jak pisać teksty SEO?

teksty SEO

Od kilku lat pozycjonowanie, SEO oraz content marketing należą do podstawowych i najskuteczniejszych form promocji marek i produktów w internecie. Narzędziem, które pozwala reklamować biznes w wyszukiwarce, jest m.in. unikalna i wartościowa treść. Co to jest tekst zoptymalizowany pod SEO i jak pisać, by zwiększać popularność swojej marki? Sprawdź nasz praktyczny poradnik!

Jak optymalizować treść pod SEO?

SEO, czyli optymalizacja serwisu zgodnie z wymogami wyszukiwarek internetowych, pomaga w osiąganiu przez strony www wysokich pozycji. To z kolei przekłada się na wzrost liczby odwiedzin witryny oraz nowych klientów dla firmy. Narzędziem, które wspiera pozycjonowanie domeny, jest marketing treści. Publikowany na stronie content musi być jednak zgodny ze standardami SEO. 

Unikalna treść - co to jest?

Ważną cechą tekstu zoptymalizowanego pod SEO jest jego oryginalność. Google preferuje te strony, które posiadają teksty niedostępne nigdzie indziej. Kopiowanie artykułów, duplikowanie opisów produktów lub kategorii bezpośrednio od konkurencji narusza prawo i negatywnie wpływa na pozycję w wynikach wyszukania

Dostosuj długość tekstu do standardów SEO

Skuteczny content marketing to także odpowiednia długość tekstu. Co to jest idealna objętość i czy taka w ogóle istnieje? Porównując treści w serwisach znajdujących się na topowych miejscach w wyszukiwarce, zauważysz, że poszczególne rodzaje wpisów mają podobną, określoną długość. Przykładowo, tekst na stronie głównej powinien liczyć minimum 2500 znaków ze spacjami, ale już artykuł na blogu może mieć od kilku do nawet kilkunastu tysięcy znaków. Nie wydłużaj tekstu na siłę - dbaj o to, by był naturalny i wartościowy.

Odpowiednio formatuj treść

Tworząc teksty zgodnie ze standardami marketingu online, stosuj nagłówki, listy wypunktowane i numerowane, tabele oraz wyróżnienia kluczowych elementów w treści. Wszystko po to, by komunikat był łatwiejszy do przyswojenia przez użytkownika i doceniony przez algorytmy wyszukiwarki. Dłuższe wypowiedzi podziel na krótkie akapity.

Marketing treści to również linkowanie

Tekst „pod SEO”, przygotowany w ramach content marketingu, powinien zawierać linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne. Odpowiednia liczba wartościowych linków stanowi bardzo ważny czynnik rankingowy i może sprawić, że Twój serwis osiągnie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Stosuj słowa kluczowe

Jedną z właściwości wartościowego contentu jest nasycenie słowami kluczowymi. Pamiętaj, że frazy muszą prezentować się naturalnie i być odpowiednio rozmieszczone w całym artykule lub opisie produktu. Stosuj odmiany i synonimy słów kluczowych, które uczynią tekst przyjemniejszym w odbiorze oraz pozytywnie wpływają na pozycjonowanie w Google.

Postaw na treści przydatne użytkownikom!

Mając świadomość, co to jest content marketing, nie zapominaj przede wszystkim o użytkownikach, odwiedzających Twoją stronę. Zadbaj, by teksty były dla nich ciekawe i przynosiły konkretną wartość, której nie znajdą oni u konkurencji. Również Google coraz większy nacisk kładzie na przydatność dla użytkowników, dlatego merytoryczna wartość treści staje się obecnie najważniejszym wyróżnikiem skutecznej promocji.


Źrodło: https://www.grupa-tense.pl/blog/jak-pisac-teksty-seo-sprawdz-nasza-recepte-na-zoptymalizowane-i-skuteczne-tresci/