pozycjonowanie stron

Blog SEO/SEM - o pozycjonowaniu stron i marketingu internetowym
 
kategoria: 
Pozycjonowanie stron

Jak zostać specjalistą SEO?

specjalista SEO

Praca eksperta od pozycjonowania stron internetowych na Google to nie tylko przyszłościowe, ale jednocześnie ciekawe zajecie. Jedno jest pewne – w pracy specjalistów SEO nie ma miejsca nudę! Nic dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie swojej kariery w tej branży. Jakie umiejętności, predyspozycje i doświadczenie trzeba mieć, aby móc się odnaleźć w takim zawodzie?

Specyfika branży SEO

Ostatnie lata przyniosły rozwój całego sektora reklamy internetowej. Pozycjonowanie stron w Google, kampanie content marketingowe czy aktywność w social mediach to tylko niektóre przykłady działań, pozwalających budować popularność marek online. Zapotrzebowanie na promocję w sieci powoduje, że na rynku pojawia się coraz więcej agencji wyspecjalizowanych w realizowaniu takich usług. Pojawia się więc duże zapotrzebowanie na ekspertów, którzy znają tajniki SEO, pozycjonowania oraz marketingu treści, przekuwając swoją wiedzę w realne zyski dla klientów.

Co należy do obowiązków specjalisty zajmującego się pozycjonowaniem?

Poprzez pozycjonowanie stron na Google rozumianych jest wiele czynności, za które odpowiadają eksperci SEO. Zakres zadań, z którymi każdego dnia mierzą się pracownicy agencji interaktywnych, jest więc naturalnie zróżnicowany i obejmuje wiele obszarów. Do najważniejszych obowiązków SEO-wca należą z pewnością:
• audytowanie serwisów oraz prowadzenie analityki,
• projektowanie strategii SEO oraz planowanie poszczególnych etapów kampanii,
• wyszukiwanie i dobór odpowiednich słów kluczowych,
• współpraca z copywriterami w zakresie zlecania przygotowania treści,
• techniczna optymalizacja serwisu, obejmująca zmiany i poprawki wynikające z audytu,
• budowanie sieci linków kierujących do witryny z innych źródeł w sieci,
• analityka oraz optymalizacja strategii w zależności od bieżącej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Kto może wykonywać pozycjonowanie stron na Google?

Praca na stanowisku specjalisty od pozycjonowania kusi wizją atrakcyjnych zarobków i stabilnego zatrudnienia. Należy jednak zdać sobie sprawę, że skuteczność pozycjonera zależy od tego, jakimi zasobami wiedzy, umiejętnościami oraz doświadczeniem dysponuje. Do kluczowych kompetencji, wymaganych od SEO-wców, zaliczają się m.in.:
• obsługa najważniejszych systemów zarządzania treścią (CMS),
• znajomość HTML i zasad programowania,
• umiejętność korzystania z narzędzi SEO,
• wiedza z dziedziny analityki internetowej (m.in. Google Analytics, Google Search Console),
• biegła znajomość zasad copywritingu, UX oraz content marketingu.

Jak zdobyć umiejętności niezbędne w pozycjonowaniu stron w Google?

Aby pracować w branży SEO, nie jest wymagane ukończenie studiów kierunkowych, choć specjalizacje związane z IT, reklamą, marketingiem z pewnością będą tu bardzo pomocne. Jednak równie istotne, biorąc pod uwagę dynamikę zmian w branży, jest regularne dokształcanie się oraz poszerzanie kompetencji, poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach, potwierdzonych zdobyciem certyfikatów. Drogę do zawodowego pozycjonowania stron na Google oraz w innych wyszukiwarkach często otwierają staże, oraz praktyki w agencjach SEO – warto skorzystać z ich oferty!


Źródło: https://www.grupa-tense.pl/blog/jak-zostac-specjalista-seo-na-czym-polega-praca-pozycjonera-wyjasniamy/