content marketing

Blog SEO/SEM - o pozycjonowaniu stron i marketingu internetowym
 
kategoria: 
Content marketing

5 kroków do udanej kampanii content marketingowej

kampania content marketingowa

Jednym z najpopularniejszych i zarazem najbardziej skutecznych sposobów na promocję marek, produktów oraz usług w sieci stał się content marketing. Jeśli zastanawiasz się, czy warto zainwestować w związaną z nim kampanię i chcesz poznać przykłady skutecznych narzędzi do jej realizacji, ten tekst jest właśnie dla Ciebie.

Czym jest marketing treści i jakie działania składają się na kampanię?

Jak sama nazwa wskazuje, marketing treści ma na celu zwiększanie sprzedaży poprzez unikalną i przydatną użytkownikowi treść, publikowaną w różnych kanałach komunikacji. Należą do nich m.in.:
• strona www przedsiębiorstwa,
• firmowy blog,
• branżowe fora internetowe,
• wizytówka Google Moja Firma,
• profile marki w mediach społecznościowych
• zewnętrzne serwisy służące do publikacji artykułów sponsorowanych.

Jak w 5 krokach przeprowadzić udaną i kampanię marketingową, by cieszyć się wymiernym efektem sprzedażowym?

Krok 1: przeanalizuj branżę oraz działania konkurencji

Punktem wyjścia przy projektowaniu każdej kampanii jest realna ocena własnej sytuacji oraz research branży i konkurencji. Czy prowadzony przez nią content marketing sprowadza się do lokalnych, czy ogólnopolskich kanałów komunikacji? Czy marki, z którymi rywalizujesz o klienta, prowadzą blogi, udzielają się w social mediach, czy może publikują artykuły sponsorowane w branżowych serwisach?

Krok 2: określ grupę odbiorców

Podstawową czynnością w content marketingu jest komunikacja, więc zastanów się, do kogo kierujesz kampanię. Zdefiniowanie grupy docelowej wymusza przyjęcie określonego stylu oraz formy publikacji. Oferujesz bardzo kluczowe usługi adresowane do wąskiej grupy specjalistów? A może sprzedajesz produkty, z których codziennie korzystają miliony klientów indywidualnych? Znając odbiorcę oferty, łatwiej zaplanujesz efektywne działania.

Krok 3: wybierz rodzaj treści do content marketing

Decyzja o tym, czy będziesz promować swoją ofertę przez wpisy na blogu, social media czy artykuły na branżowych portalach, w dużej mierze zależy od tego, jaki efekt chcesz osiągnąć. Chcąc zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie online, postaw na atrakcyjne opisy kategorii i produktów. Jeśli chcesz, by content marketing pomógł Ci budować popularność i wizerunek eksperta, warto zainwestować w bloga oraz gościnne wpisy na zewnętrznych portalach.

Krok 4: prowadź regularne działania marketingowe

Dobrym pomysłem będzie stworzenie harmonogramu i trzymanie się go przy publikacji poszczególnych treści. Przykłady udanych kampanii content marketingu pokazują, że najlepsze efekty dają działania prowadzone regularnie.

Krok 5: postaw na wartościowy content!

Twoje komunikaty muszą być unikalne i przydatne użytkownikom. Skuteczny content to teksty merytoryczne, poprawne językowo oraz podane w przystępnej formie. Pamiętaj również o odpowiednim, naturalnym nasyceniu słowami kluczowymi oraz powiązaniu poszczególnych podstron poprzez linki.

Skuteczny content marketing – zleć go ekspertom!

Pamiętaj, że Twoim celem nie jest kopiowanie działań konkurencji, szukanie inspiracji i przykładów wartościowych działań. Jeżeli widzisz, że pomysły na promocję stosowane przez innych są skuteczne, włącz do kampanii. Działania content marketingowe możesz również zlecić ekspertom, np. jednej z renomowanych agencji interaktywnych.

Źródło: https://www.grupa-tense.pl/blog/5-krokow-do-udanej-kampanii-contentmarketingowej/